Semintele de Chia – Beneficii pentru Sanatate si Frumusete

Semințele de chia sunt unele dintre alimentele cu cel mai valoros conținut nutrițional. Deși sunt destul de puțin folosite în bucătăria românească și europeană, semințele de chia ar trebui consumate zilnic, întrucat au o concentrație mai mare de acizi grași Omega 3 decât peștele, mai multe proteine decât soi, de cinci ori mai mult calciu decât laptele, de trei ori mai mulți antioxidanți decât afinele,  mai multe fibre decât semințele de in sau cereale integrale și conțin toți amino-acizii esențiali care sunt prezenți într-o formă extrem de ușor de digerat.

Semintele de chia provin de la planta numita Salvia hispanica, originara din America de Sud si consumata de azteci si mayasi timp de secole intregi.

Beneficiile Semintelor de Chia pentru Sanatate si Frumusete

1. Alungă poftele culinare, oferă rapid senzația de sațietate şi previn depunerile de grăsime

Semințele de chia sunt recomandate în dietele de slăbit, datorită aportului caloric aproape nul și al conținutului bogat de nutrienți care au rolul de a instala rapid senzatia de satietate și de a alunga foamea. Practic semințele de chia hrănesc organismul fără riscul îngrășării.

Atunci când intră în contact cu apa, semințele se transformă într-un fel de gel care crește în dimensiune. Instaurează senzația de sațietate și inhibă apetitul, împiedicand supraalimentarea, care determină apariția greutății în exces.

Dr. Oz recomandă consumul a 2 linguri cu seminţe de chia la micul dejun, deoarece ajută la un control mai bun al glicemiei şi au rolul de a alunga poftele culinare. Astfel, veți rezista mai uşor în faţa tentaţiilor culinare. Datorită conţinutului bogat în fibre solubile, seminţele de chia conferă o senzaţie de saţietate, reglează nivelul glicemiei, scad colesterolul rău şi împiedică absorbţia grăsimilor.

2. Oferă energie organismului și întăresc sistemul imunitar

Semințele de chia sunt considerate, aliatele unui organism puternic și sănătos. Datorită conținutului crescut de proteine, aceste alimente cresc nivelul de energie al organismului. Proteinele, alături de acizi grași Omega 3, fibre și alte tipuri de substanțe nutritive întăresc imunitatea și previn apariția bolilor.

3. Semințele de chia previn apariția diabetului

Consumul regulat al semințelor de chia ajutț la reglarea nivelului glicemiei (zahărului) din sânge și la combaterea riscului de apariție a diabetului.

Semințele de chia sunt un aliment benefic și pentru cei care suferă deja de diabet, întrucât au un indice glicemic foarte mic șsi favorizează digerarea lentă a alimentelor.

4. Ajută digestia și previn apariția bolilor gastrointestinale

Semințele de chia sunt apreciate pentru conținutul foarte mare de fibre, fiind alimentele cu cele mai multe beneficii asupra sistemului digestiv uman.

Conțin ambele tipuri de fibre – solubile și insolubile – ceea ce contribuie la digerarea lentă a alimentelor, astfel încât să nu afecteze nivelul de insulina din corp.

5. Semintele de chia previn afectiunile cardiovasculare

6. Vă ajută să aveți un somn odihnitor

Semințele de chia conțin triptofan, un aminoacid care are efecte pozitive asupra somnului din timpul nopții.

7. Previn aparitia cancerului

Integrate în dieta săptămânală, aceste semințe distrug celulele canceroase și repară ADN-ul afectat din organism.

8. Au proprietati antiinflamatoare

Concentrația bogată de acizi grași Omega 3 care se gaseste in semintele de chia ajuta la lubrifierea articulațiilor și le menținerea supleții acestora. Odată ajunși în organism, acizii grași esențiali se transformă în prostaglandine, o substanță care combate durerile și inflamațiile.

Medicii au constatat că bolnavii de artrită care au adăugat semințele de chia în dieta lor au raportat mai puține dureri și inflamații inconfortabile decăt cei care nu le-au consumat.

9. Îmbunătățesc funcțiile creierului

Consumul de semințe de chia atrage o mulțime de beneficii și la nivel intelectual. Potrivit specialiștilor, acestea fac membranele cerebrale mai sensibile și îmbunătățesc funcțiile creierului: memoria, gândirea etc.

10. Intaresc oasele și previn osteoporoza

Conțin de cinci ori mai mult calciu decât laptele  și sunt aliment de bază atât pentru copii, care sunt în creștere și au nevoie de acest nutrient pentru dezvoltarea unor oase puternice, cât și pentru femei, care sunt predispuse la osteoporoză.

Consumul regulat de semințe de chia întărește oasele și previne apariția fracturilor și a altor afecțiuni.

11. Împiedică îmbătrânirea prematură și sporesc longevitatea

Semințele de chia joacă un rol important în menținerea tinereții și naturaleții organismului, datorită conținutului crescut de antioxidanți.

Aceste substanțe nutritive previn degradarea celulelor din organism și ajută la combaterea afecțiunilor care îmbătrânesc corpul.

Nu doar antioxidanții contribuie la sporirea longevității organismului.

Fibrele care ajută digestia și detoxifică organismul sunt la fel de importante pentru a menține sănătatea organismului și a preveni îmbătrânirea.

12. Sunt benefice pentru sanatatea si stralucirea parului

Datorită conţinutul bogat în proteine complete, seminţele de chia au grijă de sănătatea părului nostru, redându-i strălucirea şi vitalitatea.

Află cum să incluzi semințele de chia in alimentatia zilnica si ce retete poti prepara cu seminte de chia.

 Sursa informații: www.eva.ro, www.sfatulmedicului.ro