Legumele cele mai bune pentru sanatate!

morcovi

Toata lumea stie ca legumele sunt pline de vitamine, dar oare stim exact ce ni se potriveste? M-am gandit sa fac o scurta prezentare cu cateva legume ce au un aport mare de vitamin.

Broccoli

Broccoli sunt plini de antioxidanti ce lupta impotriva cancerului, plus beta-caroten, Vitamina C si acid folic, ce mentine sistemul imunitar fericit si reduce riscul de cataracta si boli de inima. Brocoli este de asemenea o sursa importanta de fibre solubile si insolubile. Exista oare ceva ce broccoli nu poate face?  

Morcovii

Morcovii portocalii sunt plini de  betacaroten si  de alte active nutritive.Morcovii rosii contin licopen și morcovii violeti au cantitati mari de antioxidanti.  Stiati ca prin procesul de gatire, morcovii isi pastreaza valoarea nutritionala si chiar sunt mult mai disponibili?

Nutrientii morcovilor sunt mult mai bine asimilati, daca sunt consumati cu un pic de grasime, deci nu va sfiiti sa ii gatiti in putinulei de masline.

Spanac

Popeye cunostea unul sau doua lucruri despre legume si frunzele sale preferate – spanacul, este unul dintre alimentele cela mai bine vitaminizate pe care il puteti gasi.

Spanacul contine carotenoide , ce ajuta in lupta contra cancerului si este o mare sursa de fier.

Este recomandat sa nu gatiti spanacul, pentru ca riscati sa pierdeti mult din valoarea lui nutritionala.  

Rosiile

Ei bine, stim cu totii ca rosiile sunt de fapt un fruct, dar ne place sa o tratam ca si o legume. Spre norocul nostrum rosiime sunt pline de vitamin si licopen, ceea ce le face un alt luptator important impotriva cancerului.  

Nap-ul

Napul este original din tarile bazinului Marii Mediterane. Grecii foloseau nap-ul ca aliment , medicament si furaj.Rădăcinile de nap conțin zaharuri (predomină glucoza), proteine, lipide, multe săruri minerale (potasiu, calciu, magneziu, fosfor, fier, mangan, zinc), multe vitamine (mai ales C, B1, B2, PP), cantități mici de caroten și celuloză. Frunzele tinere conțin ulei de muștar și vitamina C. 

Napul se cunoaște foarte mult ca plantă medicinală. Este folosit ca laxativ, antiscorbutic, diureic, expectorant și calmant. Sucul de nap cu miere se întrebuințează în tratamentul afecțiunilor gastrointestinale și ca stimulator al funcției cardiace. Consumul rădăcinilor are efect curativ în cazuri de gastrită cu secreția scăzută, colită spastică, dereglare a funcției căilor biliare, atonie a intestinului.

Sfecla

Probabil ati observant ca toate aceste legume sanatoase sunt pline de culoare si luminoase. Sfecla este o sursa unica de fitonutrienti, foarte bune in ajutorul anti-inflamator si detoxifiere. Pentru un impact mai mare nutritional, incercati sa asortati sfecla intr-o salata.  

Cartofii Dulci

Cartofii dulci sunt bogați în carbohidrați complecși, fibre dietetice, fier,vitaminele B6 și C.

Cartoful dulce este de asemenea considerat o sursă bună de cupru, potasiu șimangan.

Varietățile portocalii și galbene au un conținut ridicat de beta-caroten, precursorul vitaminei A. De aceea se încurajează cultivarea acestor specii în țări ca Africa, unde deficiența vitaminei creează mari probleme de sănătate. Toate speciile de cartofi dulci sunt bogate în antioxidanti. In ciuda gustului ei dulceag, prin prezența carbohidratilor complecși ajută la reglarea glucidelor, scade rezistența la insulină, fiind benefică persoanelor cu diabet.  

Argei gras rosii

Ca si rosiile , ardeii grasi sunt niste fructe dar tratate ca si legume. Toti ardeii sunt plini de nutrienti, indifferent daca sunt picante sau nu. Ardeii grasi rosii sunt plini de fibre, acid folic, Vitamina K , precum si minerale ca mangan si molibden. Ajuta in lupta contra cancerului pancreatic sau cervical si reduce riscul aparitiei bolilor cardiovasculare.  

Varza de Bruxelles

Varza de Bruxelles este o fabuloasa sursa de acid folic, Vitamina C si Vitamina K, fiind deasemenea  foarte bogata in fibre. Sunt foarte gustoase gatite si caramelizate. Stropiti-le cu otet balsamic.  

Vinetele

Vinetele sunt cunoscute ca fiind bogate in antioxidanti, cu un randament foarte efficient in scaderea tensiunii arteriale si in managementul greutatii.  Na va fie teama de a manca coaja, care contine cativa antioxidanti minunati.  

Cu siguranta toate legumele sunt bune pentru sanatate si isi au locul in alimentatia noastra. Eu am incercat sa punctez doar cateva dintre ele si m-as bucura daca d-voastra m-ati ajuta sa maresc aceasta lista, povestindu-ne din experienta sau cunostintele d-voastra. 

broccoli