Curmalele – beneficii pentru sanatate, continut de nutrienti si continut caloric

beneficiile curmalelor Curmalele reprezintă un desert ideal atunci când aveți poftă de dulce, sunt efectiv ca niște bomboane, în plus conțin și vitamine, fibre dietetice și minerale esențiale pentru sănătatea noastră.

O curmală, are aproximativ 24 gr și 66 de kcal.

Curmalele conțin fibre, minerale – calciu, mangan, fosfor, potasiu, vitamine esențiale – vitamina A, niacină, acid folic, vitamina K, dar și o cantitate mare de zaharuri – fructoză și glucoză.

Acest dulce sănătos este benefic pentru:

1. Tratarea constipației – curmalele sunt laxative. Pentru un efect optim lăsați curmalele în apă peste noapte, dimineața consumați curmalele astfel hidratate. Acestea conțin fibre solubile, care sunt esențiale pentru un tranzit intestinal perfect, eliminând și atenuând efectele constipației.

2. Sănătatea oaselor și prevenirea osteoporozei – datorită conținutului de minerale esențiale pentru integritatea oaselor- seleniu, mangan, cupru, magneziu.

3. Disconfort intestinal – curmalele conțin nicotină, fiind benefice pentru tratarea simptomelor intestinale neplăcute. Consumul regulat de curmale inhibă  dezvoltarea bacteriilor rele din intestine. Datorită conținutului de fibre insolubile și solubile, și aminoacizilor benefici, digestia este stimulată, iar nutrienții sunt absorbiți mai eficient prin tractul intestinal și transportați de sânge acolo unde sunt necesare aceste vitamine.

4. Anemie – tratează și previne anemia și lipsa de energie asociată acesteea, datorită conținutului de minerale și fier.

5. Alergii – curmalele sunt bogate în sulf organic, un element care poate să reducă reacțiile alergice și alergiile sezoniere. Conform unui studiu efectuat în 2002, sulful organic au un impact pozitiv asupra persoanelor care suferă de alergii sezoniere.

6.Creștere în greutate – curmalele ajută la menținerea unei greutăți optime prin stimularea unei digestii bune, însă datorită conținutului mare de carbohidrați, ajută la creșterea în greutate și la creșterea masei musculare, conferind totodată energie. 100 de grame pe zi sunt suficiente pentru a stimula creșterea în greutate.

7. Stimularea energiei – datorită conținutului mare de zahăr natural (glucoză, fructoză), curmalele reprezintă o gustare ideală pentru recăpătarea energiei. În cazul în care după amiaza simțiți o senzație de leneveală, consumați 2-3 curmale.

8. Sănătatea sistemului nervos – datorită prezenței vitaminelor și mineralelor, acest fruct constribuie la sănătatea sistemului nervos. Potasiul este unul dintre principalele ingrediente care mențin integritatea sistemului nervos, mărește viteza de reacție a creierului. Astfel curmalele reprezintă un aliment ideal pentru persoanele în vârstă, dar și pentru persoanele care vor să își mențină mintea ascuțită.

9. Sistemul cardiovascular – curmalele contribuie la menținerea sănătății inimii. Pentru a fi benefice pentru inimă cel mai bine este să le consumați dimineața, după ce au stat peste noapte în apă și le pasați. Studiile au arătat că potasiul are efecte pozitive în cazul inimii slabe, iar 100 gr de curmale conțin 20% din doza zilnică recomandată. De asemenea, se consideră ca acest fruct contribuie la scăderea colesterolului rău (LDL), un alt motiv pentru care este indicat cardiacilor.

Dacă consumați curmale de 2 ori pe săptămână vă puteți îmbunătăți considerabil sănătatea sistemului cardiovascular.

10. Îmbunătățirea vieții sexuale – studiile au arătat că acest fruct este benefic chiar și stimularea potenței și a fertilității.

*Rețetă pentru stimularea potenței și fertilității – înmuiați peste noapte, o mână de curmale în lapte de capră, pasați întreg amestecul, adăugați o linguriță de scorțișoară și una de miere.

Dacă în trecut era vorba doar de o credință populară, studiile au confirmat acest efect, iar explicația constă în faptul că acest fruct conține doze mari de estradiol și flavonoizi care contribuie la numărul și motilitatea spermatozoizilor. Așadar, aviz bărbaților – consumați curmale – un excelent afrodisiac natural.

11. Orbirea de noapte – consumul de curmale s-a dovedit a fi benefic în reducerea cazurilor de orbire pe timp de noapte. Această soluție este aplicată în zonele rurale, acolo unde curmalele cresc în mod tradițional.

12. Intoxicație – curmalele sunt utilizate în mod tradițional pentru tratarea intoxicației cu alcool. Consumate dimineața, previn efectele mahmurelei. Pentru efecte optime, trebuie consumate după ce au fost hidratate în prealabil.

13. Diaree – curmalele coapte conțin potasiu, benefic pentru tratarea acestui disconfort intestinal. Fibrele solubile din curmale atenuează simptomele, tratează diareea cronică și asigură funcționarea sănătoasă a sistemului digestiv.

14. Cancer abdominal – studiile au relevat reducerea riscului și impactului cancerului abdominal. Curmalele reprezintă un tonic digestiv perfect pentru toate vârstele, iar uneori au efecte mai bune decât medicina alopată, în plus nu au efecte secundare, specifice remediilor clasice..

!Atenție când alegeți curmalele, întrucât la suprafața lipicioasă a acestora aderă deverse impurități. Așadar consumați doar curmale care au fost ambalate și procesate în mod corespunzător. Înainte de a le consuma, spălați-le cu atenție, astfel veți elimina orice impurități și efectele negative care le-ar putea avea.

Curmalele sunt foarte dulci în mod natural, chiar prea dulci, așadar acele variante cu zahar adaugat (rare, dar se se întalnesc) sunt foarte dubioase, asigurați-vă că achiziționați doar un produs uscat.

Deși sunt sănătoase, nu faceți exces! Au totuși un conținut mare de zaharuri.

Ca orice alt fruct uscat și dulce sunt contraindicate diabeticilor.

Valoarea nutritivă a curmalelor, conform USDA*

277kcal/100gr

66kcal/24 gr (1 curmală)

100 de grame de curmale conțin 98% carbohidrați, 0% grăsime și 2% proteine.

Curmalele conțin 6,7gr fibre dietetice, ceea ce înseamnă 27% din doza zilnică recomandată.

Vitamina B6 în proporție de 12% din DZR, 8% niacină, 14% magneziu, 20% potasiu, 18% cupru, 15% mangan, fosfor în proporție de 6% din DZR (doza zilnică recomandată).

Carbohidrații provin din zaharuri – glucoză și fructoză.

 Sursa informații:

* USDA – Departamentul pentru Cercetare în Agricultură din SUA, http://ndb.nal.usda.gov/ndb/search/list

www.organicfacts.net