Beneficiile consumului de avocado

Avocado este un superaliment, care aduce numeroase beneficii sănătății și stării noastre de bine.

100 de grame de avocado conțin 160kcal, 4% din doza zilnică de proteine, 17% din doza zilnică de vitamina C, 26% din DZR de vitamina K, 20% din DZR de acod folic, 14% din DZR de potasiu, 9 din DZR de cupru, 27% din DZR de fibre.

Motive pentru care să consumi avocadoBeneficii pentru Sanatate si Frumusete

Avocado are grijă de silueta noastră

Deşi fructul are un conţinut ridicat de grăsimi (din cele sănătoase), oamenii care îl consumă în mod regulat sunt mai slabi decât cei care nu-l utilizează în dieta lor, susţine un studiu prezentat de „Yahoo Health“. Consumatorii de avocado au o greutate corporală mai mică cu 3,5 kilograme decât cei care nu-l mănâncă, o talie mai subţire cu 4 centimetri şi un indice de masă corporală mai mic.

Reduce riscul de atac de cord şi de diabet

Ten mai tânăr şi riduri mai puţine

Alimentele care au un conţinut mare de caroten, cum este şi avocado, încetinesc îmbătrânirea tenului, protejează pielea împotriva razelor ultraviolete şi chiar împotriva arsurilor solare. Cercetătorii spun chiar că alimentaţia bogată în fructe şi legume verzi şi galbene protejează de riduri şi dă o elasticitate mai bună pielii. Şi mai remarcabil este faptul că avocado poate chiar să scadă perioada de vindecare a rănilor.

Posibilă protecţie împotriva cancerului

Avocado are o concentraţie mare de fitochimicale care pot avea „puterea“ de a combate cancerul. În testele de laborator s-a descoperit că aceste elemente omorau celulele canceroase bucale şi nu se atingeau de cele sănătoase. Extractul de avocado inhibă creşterea celulelor canceroase de la prostată. Totuşi, aceste studii se bazează pe teste de laborator făcute în eprubete, deci nu se ştie cu exactitate dacă, în testele pe oameni, avocado va avea aceleaşi rezultate. Oricum, nu strică să încercăm. (sursa: adevarul.ro)

Face ca restul alimentelor cu care îl combininăm să fie mai sănătoase

Studii recente au arătat că atunci când adaugăm avocado în salate, creşte absorbţia unor substanţe nutritive esenţiale pentru starea de sănătate. Astfel, dacă în aceeaşi salată  punem şi roşii, morcovi sau spanac antioxidanţii din compoziţia lor sunt absorbiţi în concentraţii mai mari în combinaţie cu avocado decât dacă le-am consuma simple. Nivelul de licopen (din roşii) şi de carotenoizi (din morcovi şi din spanac) creşte astfel cu o proporţie între 200 şi 400%.

Reglează nivelul zahărului în sânge

Fructul avocado are un conţinut redus de carbohidraţi (doar 19% din calorii provin din glucide) şi, de asemenea, are un indice glicemic scăzut (modul în care carbohidraţii din alimente influenţează nivelul de glucoză din sânge). În plus, aproximativ 150 de grame de avocado conţin între 7 şi 8 grame de fibre alimentare, esenţiale pentru reducerea nivelului glucozei din sânge.